top of page

שניצלים מושלמים בתנור




שבוע שעבר אמיר זרק לי : " את אף פעם לא תכיני לנו שניצלים??" זה הדהד לי ככה איזה חצי יום וקלטתי שתכלס אני לא נוהגת להכין שניצלים. לאכול אותם- כןןןן, אצל ההורים בכל שבת אבל לטגן אני פחות אוהבת. בייחוד כשאני גרה בבית צפוף שריח הטיגון משתלט על כל הבית וזה מעיק! ואז נזכרתי במתכון לשניצלים אפויים של קולגה, מאיה נוסבאום, מדובר בשניצלים סופר טעימים ובריאים, שפשוט חובה לנסות!

אפשר להכין בהרבה וריאציות עם תיבולים שונים כשהחלק הכי טוב זה שאחרי שהכנסתי אותם לתנור יש לי עשר דקות לחתוך סלט ירקות ולהכין טחינה ותוספת והריח בבית... פשוט מפתה ונעים!

היום בחרתי להכין כתוספת, פסטה בסיר אחד של אפרת ליכטנשטט , מנה המורכבת ממזון גולמי ואיכותי בלבד וטעיםםם!

חומרים: חצי ק"ג חזה עוף/שניצלים/פילה עוף 1 ביצה כף רוטב סויה מופחתת נתרן כפית חרדל (אני משתמשת בדיז'ון לבחירתכם) 2 שיני שום כתושות כף רסק עגבניות / כפית פלפל צ'ומה (למי שיש חמה טריפוליטאית)/ לא חובה בכלל כף חמאת בוטנים טבעית/ שמן זית/ מעט שמן שומשום

הוראות הכנה:

מערבבים את כל החומרים למרינדה, מכניסים את החזה עוף ומערבבים היטב. משרים את העוף במרינדה כמה שיותר לפני ( לרוב אני נותנת רבע שעה במקרר ויוצאת לדרך..)

מוציאים, מפזרים פירורי לחם (אני השתמשתי בכאלה ש50% מקמח כוסמין מלא של אסם) בצלחת שטוחה, ומצפים את השניצל משני הצדדים . אפשר לשלב גם שומשום- משדרג.

מחממים תנור לחום גבוה 200 מעלות, מניחים נייר אפיה בתבנית ומשמנים עם קצת שמן זית. מסדרים את השניצלים בתבנית ומכניסים לתנור לכ- 10 דקות, הופכים לעוד 5 דקות.

מוציאים מהתנור ברמת הקריסיפיות שאוהבים. אנחנו אוהבים אותם מושחמים וקריספים, אפשר להגיש עם סירות תפוחי אדמה ובטטה בתנור .



מה עוד?

1. אם אתם לא אוהבים חמאת בוטנים אפשר להוסיף רק שמן זית/ שמן שומשום.

2. ממליצה להשתמש בפירורי לחם העשויים מ50% קמח מלא/ כוסמין ובכך להוסיף סיבים תזונתיים למנה שלכם.

3. אפשר להוסיף גם מעט שומשום רגיל/ שחור.

4. כל אחד אוהב שניצל בצורה אחרת, יש את אלו שאוהבים דקים וקריספים או שמנמנים ורכים. חתכו את השניצלים שלכם בדרך שאתם אוהבים, אם אוהבים יותר קריספי אפשר להשאיר בתנור מעט יותר.

5. ממליצה להוציא אחרי 10-12 דקות כדי שיישארו עסיסיים ולא התייבשו מדי.







יש עוד!

bottom of page