top of page

איך אתם פותחים את הבוקר שלכם?

אני זוכרת שאצלנו בבית בתור ילדות היינו תמיד מעדיפות כריך שוקולד לארוחת עשר. נדלג על זה שכשאבא שלי היה מכין, הוא היה מוסיף לכריך גם מרגרינה?? מאז איתן והעובדה שאני מכינה לו ארוחת בוקר, גיליתי שיש עוד דרכים להתפנק על הבוקר שלי...

אז למה בכלל לאכול בבוקר? ארוחת הבוקר חשובה מאד. ראשית כי אנחנו שוברים את הצום של הלילה ומספקים אנרגיה להמשך היום וכן היא שמתווה את הדרך להמשך האכילה במהלך היום... מובן שיש הבדל פיזי ומנטלי אם נתחיל את הבוקר שלנו עם ארוחה מאוזנת שחשבנו והתארגנו עליה מראש או שנחטוף משהו זמין על הדרך... ארוחת בוקר בריאה ומאוזנת זו ארוחה שתספק לנו את שלושת אבות המזון, הויטמינים והמינרלים החיוניים עבורנו, כדי שנוכל להתחיל את היום אנרגטיים, מרוכזים ויעילים יותר ונישאר שבעים לאורך זמן ..

מה כדאי לי לאכול בבוקר? חשוב להרכיב ארוחה שתכיל גם חלבון ושומן יחד עם פחמימה מורכבת, מה שיגרום למזון להתפרק לאט יותר ויתרום לתחושת שובע לאורך זמן.

כדאי לבחור בארוחה קלה שמכילה פחמימה מורכבת + חלבון ו/ או שומן איכותי + ירק/ פרי .

למי חשוב לאכול בבוקר? לכולנו. ילדים ומבוגרים כאחד !

השקעה של מס' דקות בתחילתו של יום תעזור לנו להתחיל אותו בטוב, לגוף ולנפש שלנו:)

דוגמאות לארוחות בוקר מומלצות:

  • כריך (לחם/פיתה/לחמניה מלאה/ קרקרים או פריכיות אורז מלא) עם ממרח חלבוני (גבינה/ביצה /טונה /טופו) או ממרח שומני (טחינה/אבוקדו/חומוס/ ממרח פסטו/ממרח זייתים) בתוספת ירקות בתוך הכריך או בקופסה בצד.

  • רעיונות לכריך כזה: חביתה עם טחינה / סלט טונה / אבוקדו וביצה קשה/ טחינה/נחומוס ופסטרמה/ פסטו עם בולגרית וירקות קלויים/ טוסט גבנ"צ וטפנד זייתים/ סחוג.

  • גביע יוגורט טבעי עם פרי וחופן אגוזים/ שקדים טבעיים. אפשר ממש לחתוך את הפרי לקוביות, לשבור את האגוזים ולערבב עם יוגורט בקערה, יוצא מוזלי מושקע !

  • פנקייק בריאות המבוסס על חצי כוס שיבולת שועל, ביצה וגביע יוגורט טבעי (רגיל/סויה), אפשר לשלב בננה או תפוח עץ מגורד בפנים, ולהגיש עם פרי או ככה סתם.

  • לחם מלא עם כפית חמאת בוטנים טבעית/ חמאת אגוזי לוז/ חמאת שקדים/ טחינה גולמית וכפית דבש / סילאן / עיגולי בננה/ משולשי מנגו או כל פרי אחר, הרבה יותר שווה מממרח שוקולד :)

איך נשלב ירקות בארוחת הבוקר?

הרבה אנשים מתקשים לשלב ירקות בארוחות, בייחוד בארוחת בוקר.

ממליצה לנסות לחתוך ירקות קשים (גזר, מלפפון, פלפל אדום, קולורבי, זיתים, תירס) ערב לפני כן. כאלו שנשארים קריספיים גם אחרי כמה שעות או להשתמש בmini ירקות (עגבניות, מלפפונים ופלפלונים) ולהניח בקופסא קטנה או בשקית. בצורה כזו אפשר לנשנש ירקות במשך היום והכי חשוב הכריך לא הופך מושי(רטוב).

שיהיה בוקר טוב ויום נפלא ואנרגטי !!

יש עוד!

bottom of page